Ahmet Külekçi

Ahmet Külekçi

Makalen Yoksa, Hayalin Vardır!

75 üniversite rektörün uluslararası yayını sıfırsa, üniversiteler neden dünya sıralamalarında geride kaldı diye sormak gerekmez mi?

Valla sormak gerek elbet!

Şaka gibi ama gerçek..

Trabzonlu hemşehrimiz Prof. Dr. İsmail Hakkı Aydın'ı dinledim geçen bir kez daha ülkem ve bilim adına kahroldum 

 Prof.Dr. İsmail Hakkı Aydın 
dünyaca ünlü bir Türk beyin cerrahı  bilim insanı, yazar ve düşünür..

Tıp doktorluğunun yanı sıra filozof, şair, teolog ve hattat kimlikleriyle de tanınır..

Trabzon'da maalesef onun adını duyurma- yaşatma gençlerle buluşturma noktasında çok başarılı olamadık.. 

Dünya tanıyor biz hala tanıyamadık..

Bir yabancı futbolcu gelse bu şehre yedi ceddinden haberdar oluyoruz. 

Ama iş bilim kültür sanat yazar çizer noktasına gelince üç maymunu oynuyoruz..

Neyse bu konu derin ve umutsuz bir vaka..

Prof.Dr İsmail Hakkı Aydın'ın üniversiteler rektörler ile bilim insanı ve akademisyenler arasındaki farkı ortaya koyan konuşmasını sosyal medyadan takip ettim..

Valla sizde izleyin dinleyin lütfen 

Doğrusu insanın canı sıkılıyor üzülüyor sinirleniyor..

Ya geldiğimiz noktaya bir bakarmısınız?

75 üniversite rektörünün uluslararası yayını sıfır...

Yani h indeksi de sıfır..

Peki nedir h indeksi..?

Bir akademisyenin yayınladığı makalelerin sayısını ve bu makalelerin diğer çalışmalardan aldığı atıfları (alıntıları) harmanlayarak hem üretkenliğini hem de etkisini ölçen uluslararası bir akademik performans metriğidir.

Sizin yaptığınız çalışmalar dünya da başka bilim insanlarının çalışmalarına kaynak olmuş mu? 

Ölçü bu dur ona bakılır..

Demek ki bizim ülkemizde böyle bir ölçüye gerek yok.. 

Canım ne olacak ki 75 üniversite de uluslararası yayını olan rektör olsa ne olacak olmasa ne olacak..

Rektör var mı? Var herkes işine baksın..

Bende  burda kalkmışım Prof.Dr. İsmail Hakkı Aydın hocam üzerinden ahkam kesiyorum..

Valla sizden özür diliyorum o 75 üniversitemizin anlı şanlı rektörleri..

Kusura bakmayın boşluğa dolduruşa geldim böyle yazdım..

Kim bilir nasıl zorlukları aştınız da geldiniz o makamlara..

Kolay mı bu zamanda rektör olmak..

Hakkınız ödenmez..

Yok uluslararası yayını olacak mış yok h indeksi yüksek olacak mış yok liyakatlı sadece bilime inanan insan olacak mış..

Yok başarılı tarafsız dürüst ve çalışkan olacak mış..

Yok oturduğu koltuğu hak edecek miş..

Olmasın efendim bunlar ne olacak ki..

Korkakça pervasızca onursuzca utanmadan sıkılmadan başkalarının hakkını yiyerek rektörlük yapmak varken ne diye indeks ile uğraşırsın ki..

Hem uluslararası prestij karın mı doyuruyor..

Nerden dinledim seni Prof.Dr. İsmail Hakkı Aydın hocam..

Sabahları kırdı kaçtı tecavüz etti programlarını izlemek varken akşamları sosyal medya üzerinden geyik muhabbeti yapmak varken nerden izledim seni..

Hay izlemez dinlemez olaydım...

Bak benimde ayarlarım karıştı.. 

Ne diyelim uluslararası makelem var ama yinede rektör olamadım diye üzülme hayallerinin peşinden koşmaya devam et..

Önceki ve Sonraki Yazılar
YAZIYA YORUM KAT
Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan Trabzon Haber ve diğer kategorilerdeki haberlerdeki yorumlar onaylanmamaktadır.
1 Yorum
Ahmet Külekçi Arşivi

Polisler neden intihar ediyor?

16 Haziran 2026 Salı 13:24

Tavşantepe'de kalan adalet!

13 Haziran 2026 Cumartesi 12:28

Kürtler Bahçeli'ye saygı duyuyor

11 Haziran 2026 Perşembe 17:00

Fatih Erbakan’ın vefası!

06 Mayıs 2026 Çarşamba 12:30

MHP'nin Trabzon geleceği

27 Nisan 2026 Pazartesi 11:09

Davutoğlu ne yapmaya çalışıyor?

18 Nisan 2026 Cumartesi 15:00

Daha kaç kişi ölmeli?

16 Nisan 2026 Perşembe 15:10

Adalet bakanına teşekkür ediyorum!

14 Nisan 2026 Salı 11:00