Sümela Manastırı'nda ilk etap tamamlandı! Ziyaretçilere yeniden açıldı
Trabzon'un önemli turizm destinasyonlarından Sümela Manastırı'nda sürdürülen bakım ve güvenlik çalışmalarının ilk etabı tamamlandı. AK Parti Trabzon Milletvekili ve TBMM Bayındırlık, İmar, Ulaştırma ve Turizm Komisyonu Başkanı Adil Karaismailoğlu, manastırın yeniden ziyaretçilerin hizmetine açıldığını duyurdu.
7 BİN 500 METREKAREYİ AŞKIN ALANDA ÇALIŞMA YAPILDI
Karaismailoğlu, Trabzon Rölöve ve Anıtlar Müdürlüğü'nün kontrolünde yürütülen çalışmalar kapsamında endüstriyel dağcılar ve uzman mühendislerin sarp yamaçlarda görev yaptığını belirtti.
Yapılan çalışmalar kapsamında dış avluda 6 bin 350 metrekare, iç avluda ise 1.225 metrekare olmak üzere toplam 7 bin 500 metrekareyi aşkın alanda kaya yüzey temizliği gerçekleştirildi. Ayrıca 935 metrekarelik alanda yüzey örtüleme çalışması yapıldı.

KAYA GÜVENLİĞİ GÜÇLENDİRİLDİ
Temizlik çalışmalarının yanı sıra ankrajlar, gergi halatları ve doğal mağara tavanını kapsayan yüksek dayanımlı çelik tel ağ sistemiyle geniş kapsamlı kaya iyileştirme ve destekleme çalışmaları da tamamlandı.
"GÜVENLİK ÇALIŞMALARINI SÜRDÜRECEĞİZ"
Karaismailoğlu, açıklamasında şu ifadelere yer verdi:
"Tarihimize, kültürel mirasımıza ve en önemlisi de bu eşsiz yapıları ziyaret eden vatandaşlarımızın, misafirlerimizin güvenliğine sahip çıkmaya kararlılıkla devam ediyoruz."
"Gerek bölge turizmimizin sürdürülebilirliği gerekse her yıl ağırladığımız yüz binlerce yerli ve yabancı turistimizin can güvenliği için gerekli çalışmaları sürdürmeye devam edeceğiz."
Karaismailoğlu, tamamlanan çalışmaların Trabzon'a, turizm sektörüne ve Türkiye'ye hayırlı olmasını diledi.

Kaynak:Haber Bülteni


