"Laz olmadan gülünmez!"

Eminim sizin de dikkatinizden kaçmamıştır. Ekrandaki komedi dizilerinin neredeyse tamamında bir Karadenizli karakter var. Avrupa Yakası'nda muhallebiciyi işleten Dursun (Ömür Arpacı), Benim Annem Bir Melek'te durağın büfesini çalıştıran Tursun (Şevket Çap

Medya 06.12.2008, 21:57

Eminim sizin de dikkatinizden kaçmamıştır. Ekrandaki komedi dizilerinin neredeyse tamamında bir Karadenizli karakter var. Avrupa Yakası'nda muhallebiciyi işleten Dursun (Ömür Arpacı), Benim Annem Bir Melek'te durağın büfesini çalıştıran Tursun (Şevket Çapkınoğlu) ve Akasya Durağı'nda yine durağın çaycılığını yapan Ali Kemal (Ateş Fatih Uçan) gibi...

Bu geleneğin ekrandaki ilk temsilcilerinden biri de Bir Demet Tiyatro'daki Laz Bakkal Amca (Rahmetli Aydın Tolan'a Allah gani gani rahmet eylesin) idi. Karadeniz, başlı başına bir mizah cenneti. Bölge insanının kıvrak zekası ve mizaha yatkınlığı yıllardır Karadeniz Fıkraları ile hayat bulup, hepimizi kahkahaya boğmuyor mu zaten? Görünen o ki, ekranda insanları güldürmenin en "garantili" yolu da Karadeniz güzergahından geçiyor.



Trabzon Haber ve Trabzonspor Haber

Yorumlar (7)
kalecikli 13 yıl önce
Avrupa yakasındaki dursun karaterine bayılıyorum bide agresif yapıda olduğu için kendimi buluyorum diyebilirim ama benim annem bir melekteki TRABZON lu karakterini canlandıran oyuncu arkadaş rize şilvesiyle konuşuyor açıkcası buna canım sıkılıyor.buya arada bjk maçı kaybetti inş ilk yarıyı lider kapatacağız.61>34
mansurbey 13 yıl önce
Çoğu zaman ölçü kaçırılıyor.



Bayağı ve adi esprilerle(!) ve konuşma tarzlarıyla Karadeniz İnsanı çoğu zaman küçük düşürülüyor.



Karadeniz insanının hayatında olmayan garip hal ve hareketleri nedense kimse yadırgamıyor. Bir karadenizli olarak biz yadırgıyoruz.



Bahsedilen diziler de ki Karadenizli karakterlerinin hiç birisini tavsip etmiyoruz.



Birde Karadeniz dizileri var(dı) ki tam facia(ydılar).



Yapmacık hareketler Karadeniz insanının raconuna ters arkadaş.



Sürekli ciddi ya da sürekli komik takılmaya kalkışırsanız kimse sizi ciddiye almaz.



Karadeniz insanı sürekli komik takılma takıntısından vazgeçmeli. Hayatta ciddi şeyler de vardır.



Yoksa millete maskara olmaya devam ederiz böyle...
ffirarii 13 yıl önce
avrupa yakasındaki karalter gerckekten ama gercekten berbat secilmiş bi karakter bu nasıl bi ianlayıştırki karadeniz insanını aşşağlar zekaya sahip bi rol oynatıyorsunuz dizinin senaristi kendini akıllı zanneden hanımefendi böyle bi rol yaptırcak cesareti kendinde nasıl buluyor anlamış değilim sizde bunu beğeniyorsunuz öylemi yazıklar olsun dava acıyorum zaten bu diziyede bu zihniyetede yazıklar olsunn
avci 13 yıl önce
ikisi iyi güzelde birinin bize katkısı yok zararı var.akasya durağındaki salak rolünde.yani karadeniz insanı zekidir esprilidir ama salak değldir.ikisini takdir edelimde onu takdir etmek mümkün değil.ben etmiyorum.
OFLUSERKAN 13 yıl önce
Aslında ben pek katılmıyorum. nedeni çoğu dizilerde ve ekranlarda karadeniz insanını saf,zekasız,v.s. karakterlerinde oynatmıyorlarmı genelde. her nekadar gülsekte bazen kızmıyor değilim.
koksal 13 yıl önce
oynayanlar karadenizli olsa kam yemeyeceğim resmen rezillik oynanan coğu rol karadenizle alakası yok
MURATTALHAKALYONCU 13 yıl önce
kardeşim ömür trabzon akçaabatlı ve şive tam oturdu müthiş oynuyor diğerleri ağırlık rize ve hopa aksanı neyini beğenmediniz anlamadım.ömür kardeşimide üsküdar akçabatlılar derneğine bekliyoruz.

Gelişmelerden Haberdar Olun

@