Samanyolu'nda Rekor Büyüklükte Kara Delik Keşfedildi: "Gaia-BH3", 2 Bin Işık Yılı Uzaklıkta

Astronomlar, Samanyolu'nda Dünya'dan 2 bin ışık yılı uzakta, Gaia misyonu ile "Gaia-BH3" adında yıldız kaynaklı en büyük kara deliği keşfetti.

Astronomlar, Samanyolu Galaksisi içerisinde, Dünya'dan yaklaşık 2 bin ışık yılı uzaklıkta yer alan ve yıldız kaynaklı "en büyük" kara delik keşfettiler. Avrupa Uzay Ajansı (ESA) tarafından yürütülen Gaia misyonu ve University College London (UCL) araştırmacılarının işbirliğiyle tespit edilen bu kara delik, "Gaia-BH3" adıyla biliniyor ve Güneş'ten 33 kat daha büyük.

Bu devasa kara delik, doğrudan gözle görülemiyor; ancak, yörüngesinde bulunan ve "sallanan" bir yıldız sayesinde keşfedildi. ESA'ya ait Gaia Uzay Teleskobu'nun topladığı veriler, ileride daha fazla kara delik keşfinin mümkün olabileceğine işaret ediyor.

Fransa Ulusal Bilimsel Araştırma Merkezi'nden (CNRS) Pasquale Panuzzo, bu tür bir keşfin "hayatta bir kez" yaşanabilecek önemde olduğunu vurgularken, UCL'den George Seabroke ise Gaia-BH3'ün bugüne kadar keşfedilmiş yıldız kaynaklı "en büyük kara delik" olduğunu belirtti ve bu bulgunun gök bilimciler için büyük bir öneme sahip olduğunu ekledi.

Ayrıca, şimdiye kadar Samanyolu Galaksisi'nde 50 civarında süper kütleli kara delik keşfedildiği veya tanımlandığı bilgisi de paylaşıldı. Bu keşifler, galaksimizin daha iyi anlaşılmasına katkıda bulunuyor.

Kaynak:Haber Kaynağı