2012'nin dünyayı değiştirecek buluşları

ODTÜ URAP Başkanı ve ODTÜ Kimya Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Ural Akbulut, Science ve Nature gibi bilimsel kaynaklardan 2012'de dünya bilim dünyasında yaşanan önemli gelişmeleri derledi.İsviçre'teki CERN Merkezi'nde Higgs bozonunun varlığının kanıtlanma

2012'nin dünyayı değiştirecek buluşları

İsviçre'teki CERN Merkezi'nde Higgs bozonunun varlığının kanıtlanması en önemli buluşlar arasında sayılırken, Mars'ta suyun bulunduğunun açıklanması da bu gezegende yaşama şansını arttırdı.

Felçli kadının zihin gücüyle robot kolu hareket ettirmesi, bu gücün varlığını ispatlarken, İsveç'te küçük bir kıza kendi kök hücresinden üretilen damarın takılmasıyla binlerce hastanın bu yöntemle iyileşebileceği duyuruldu.

Fareden alınan kök hücrelerin dişi fare yumurtasına dönüşecek hale getirilmesiyle ileride hamile kalamayan kadınların çocuk doğurmasının önünün açılacağı belirtildi.

İngiliz bilim adamları Imperial College'da, göğüs kanserinin hastalıktan yıllar önce belirlenebileceğini kanıtladı.