"Her yıl kural değişiyor ama Türk futbolu düzelmiyor!" Yabancı kuralı isyanı
Türk futbolunda yeniden gündeme gelen yabancı oyuncu kuralı tartışmaları, Saha Kenarı programında da değerlendirildi. Programda yapılan yorumlarda yıllardır değişen yabancı oyuncu kurallarının Türk futboluna beklenen katkıyı sağlayamadığı vurgulanırken, federasyon ve kulüpler arasındaki görüş ayrılıklarına dikkat çekildi. Gökmen Şahin, yabancı oyuncu kuralının sürekli değiştirilmesini eleştirerek, "Halen daha yabancı kuralını oturtturamamışız. Her sene kural değişiyor. Her sene fikirler değişiyor. Her sene bir şeyler değişiyor ama bir türlü Türk futbolu düzelmiyor. Yani değiştir, değiştir, nereye kadar değiştir?" ifadelerini kullandı.
"KAÇ DEFA AYNI KONUYU KONUŞACAĞIZ?"
Kulüpler Birliği'nin önümüzdeki günlerde yabancı oyuncu kuralı için yeniden toplantı yapmasının beklendiğini belirten Şahin, "16+4 dediler, tamam dediler. Şimdi bu kural değişsin diyorlar. Sanıyorum önümüzdeki günlerde Kulüpler Birliği bu konuyla ilgili bir toplantı yapacak. Kaç defa bununla ilgili toplantı yapacağız?" dedi.
"KONULAN KURALIN GARANTİSİ YOK"
Okan Çıtlak ise Türk futbolunda alınan kararların kalıcı olmadığını savunarak, "Geçen programda da konuştuk. Konulan bir kuralın garantisi yoktu zaten. Her an değişebilir. Her an. Ne konuşursak oluyor yani. Maalesef oluyor. Hem ligin kalitesi hem de ligin; ne kural anlamında, ne oyun anlamında, ne başarı anlamında, ne hakem yönetimi anlamında, ne de federasyon anlamında düzgün bir yapısı yok" değerlendirmesinde bulundu.
"FEDERASYON KARARI ALDI AMA TARTIŞMALAR BİTMEDİ"
Gökmen Şahin, federasyonun geçtiğimiz sezon aldığı yabancı oyuncu kararını hatırlatarak sürecin nasıl ilerlediğini anlattı. Şahin, "Geçtiğimiz sezon federasyon bir karar alıyor. 16+4 olacak diyor. Kulüpler Birliği'nde görüşülüyor. Federasyon Başkanı 'Ben bu 16+4 kuralını uygulayacağım' diyor. Kulüplere resmi yazı gönderiliyor ama kulüpler yine değişmesini istiyor. "Kulüpler Birliği Başkanı, federasyon başkanıyla görüşecek. Kulüplerin taleplerini aktaracak. Son kararı yine federasyon verecek. Şimdilik bekleyip göreceğiz" ifadelerini kullandı.
"TRABZONSPOR'UN BU KONUDA BİR SIKINTISI YOK"
Yabancı oyuncu kuralının Trabzonspor açısından büyük bir problem oluşturmadığını söyleyen Gökmen Şahin, "Trabzonspor cephesinden baktığımızda bu anlamda bir sıkıntı görmüyoruz. Trabzonspor'un 16+4 kuralıyla ilgili bir problemi yok. Bana göre tamamen serbest bırakın ya da koyduğunuz kurala sadık kalın. Sürekli değiştirmek çözüm değil. 5'ten başladı, 3'e indi. 6 oldu, 9 oldu, 10 oldu, 12+6 oldu. Nedir bu? Bir sistem olacaksa oturtulması gerekiyor. Sürekli değiştirmenin kimseye faydası yok" dedi.
"KULÜPLER HATA YAPIYORSA BEDELİNİ DE ÖDESİN"
Okan Çıtlak ise kulüplerin mali disiplin konusunda daha sorumlu davranması gerektiğini savundu. Çıtlak, "Bir lira vergi borcu bile olmamalı. Kulüpler hata yapıyorsa bedelini de kendileri ödesin. Sürekli kuralları değiştirerek sorun çözülmez" ifadelerini kullandı.
Kaynak:


