Oluşan prime-time, oluşmayan sinerji ve Gezep
Onur Dilber (Gezep) Taşacak Bu Deniz dizisinin baş karakterlerinden birisi.
Gerek dizinin genel akışında, halkla kurulan sıcak temasta, üniversite-gençlik buluşmalarında, açılış ve lansmanlarda, verdiği/vermediği spoiler serisi ile sezon boyu çokça konuşuldu.
Prime-time’da dizinin izlenme oranlarına ciddi katkısı vardı.
Ama kattığı artı değeri kimse inkar etmedi.
Ne olduysa Trabzonlu olmayan senaristlerden (Ayşe Ferda Eryılmaz, Nehir Erdem, Ulviye Karaca) Gezep’le yaşadıkları sorun nedeniyle yeni sezonda olmayacağı bilgisi çıkınca yeni medya gündemi iki hafta boyunca gerildi.
Dizide Araklılı karakter, birden bire kötü biri olarak yazmaya başlandı.
Senaryo standart akışı rolü bitmişti dendi.
Anlaşamadılar dendi.
Son olarak Onur’un Trabzonlu bir sanatçı duruşu ile örtüşmeyen ideolojik paylaşımları filan diye yazıldı ve çizildi.
Milli takım örneği
Onur’un çocukluğunun Adana’da geçtiği bilgisini sizinle paylaşalım.
Ama kendisinde bugüne kadar terör örgütüne yakınlık ya da sempati diye bir şey biz hiç gözlemlemedik.
Katıldığı programlarda da asla böyle bir görüşüne/duruşuna hiç kimse denk gelmedi.
Senaristin böyle bir duyarlılığı olmuş.
Son haberler, aşırı baskı geldiği için Onur’un diziye yeniden geri çağrıldığı yönünde.
Çoğunluğu gençlerden oluşan seyirciler, “Senarist Onur’a gıcık olduysa biz de senaristle gıcık olur izlemeyiz” diye binlerle ölçülebilecek tepkiler verdi.
Sonuç:
Onur’un diziden çıkarıldığı bir gerçek.
Bunu bizzat Onur paylaştı; üzüldüm dedi.
Uzaklaştırmanın nedeni senaristlerdi.
Dönüş kararı ise senaryo ekibinden değil, TRT üst yönetiminden geldi!..
Milli takıma yöneltilen eleştirilerde olduğu gibi;
Yerinde ve ölçülü baskı, ekseriyetle olumlu sonuç veriyor!
Birileri istese de istemese de;
Eylülden itibaren Gezep, Taşacak Bu Deniz’le yola devam diyecek.


