Giresun'da ölüm sayıları yeniden yükselişte
Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK), İl ve Cinsiyete Göre Ölüm İstatistikleri'ni yayımladı. Verilere göre Giresun'da 2023 yılında düşüş gösteren ölüm sayıları, sonraki iki yılda yeniden yükselişe geçti.
İKİ YILDA 367 KİŞİLİK ARTIŞ
TÜİK verilerine göre Giresun'da 2022 yılında 4 bin 482 kişi hayatını kaybederken, bu sayı 2023 yılında 4 bin 22'ye gerileyerek son dört yılın en düşük seviyesine indi.
Ancak bu düşüş uzun sürmedi. Kentte 2024 yılında ölüm sayısı 4 bin 306'ya, 2025 yılında ise 4 bin 389'a yükseldi.
Böylece 2023 yılına göre son iki yılda hayatını kaybedenlerin sayısı 367 kişi arttı.
Ordu yaylalarında mandalar doğal göletlerde serinliyor
ERKEK ÖLÜMLERİ DAHA FAZLA
2025 yılı verileri, erkek ölümlerinin kadın ölümlerinden daha yüksek olduğunu ortaya koydu.
Geçen yıl yaşamını yitiren 4 bin 389 kişinin 2 bin 357'sini erkekler, 2 bin 32'sini ise kadınlar oluşturdu.
Son dört yıllık istatistiklerde de erkek ölümlerinin her yıl kadın ölümlerinin üzerinde gerçekleştiği görüldü.
Ordu yaylalarında mandalar doğal göletlerde serinliyor
PANDEMİ SONRASI EN YÜKSEK SEVİYELERE YAKLAŞTI
2025 yılı verileri, Giresun'daki ölüm sayılarının pandemi sonrası dönemin en yüksek seviyelerine yeniden yaklaştığını gösterdi.
Kentte geçen yıl kaydedilen 4 bin 389 ölüm, 2022 yılında kaydedilen 4 bin 482 ölümün yalnızca 93 kişi altında kaldı.
TÜİK verileri, 2023 yılındaki düşüşün ardından ölüm sayılarının yeniden yükseliş eğilimine girdiğini ortaya koydu.
Kaynak:


