Bayburt'ta Diyabet Okulu eğitimleri tamamlandı
Bayburt Devlet Hastanesi bünyesinde gerçekleştirilen haziran ayı Diyabet Okulu eğitimleri tamamlandı. Diyabetli bireyler ile hasta yakınlarının katıldığı programda, hastalığın günlük yaşamda daha bilinçli şekilde yönetilebilmesine yönelik kapsamlı bilgiler paylaşıldı.
Diyabetle yaşam konusunda bilgilendirme yapıldı
Eğitimlerde kan şekeri takibi, beslenme düzeni, ilaç kullanımı ve fiziksel aktivitenin önemi ele alındı. Ayrıca diyabetin yol açabileceği sağlık riskleri ile düzenli doktor kontrolünün gerekliliği hakkında katılımcılara bilgi verildi.
Sağlık personeli tarafından gerçekleştirilen eğitimlerde, diyabet hastalarının dikkat etmesi gereken temel konular ayrıntılı şekilde anlatıldı.
Katılımcılara, hastalığın kontrol altında tutulabilmesi için doğru beslenme alışkanlıklarının, düzenli kan şekeri ölçümünün ve hekim takibinin önemine dikkat çekildi.

Eğitim sonunda diploma töreni düzenlendi
Programı başarıyla tamamlayan hastalar için Bayburt Devlet Hastanesi konferans salonunda diploma töreni gerçekleştirildi.
Katılımcıların diplomaları, Diyabet Okulu eğitimcileri İç Hastalıkları Uzmanı Uzm. Dr. Efe Kaan, Diyabet Eğitim Hemşiresi Zübeyda Kahveci ve Diyetisyen İrem Şahin tarafından takdim edildi.
Hastanede sürdürülen Diyabet Okulu eğitimlerinin, diyabet hastalarının hastalık yönetimi konusunda bilinç düzeyinin artırılmasına katkı sağlaması hedefleniyor.
Kaynak:


