Memur ve memur emeklilerinin Ocak ayında alacağı zam oranı için önemli bir veri daha belli oldu. Eylül ayı enflasyon rakamının açıklanmasının ardından, yılın ikinci yarısındaki enflasyon verileri üzerinden zam hesabı yapılmaya başlandı.
ÜÇ AYLIK ENFLASYON FARKI YÜZDE 5,56
Temmuz, Ağustos ve Eylül aylarına ilişkin enflasyon verileriyle birlikte memur ve memur emeklilerinin Temmuz-Aralık dönemine ilişkin üç aylık enflasyon farkı yüzde 5,56 olarak hesaplandı.
Ancak Ocak ayında uygulanacak kesin zam oranı henüz belli olmadı. Ekim, Kasım ve Aralık aylarına ilişkin enflasyon verilerinin de açıklanmasıyla toplam oran netleşecek.

TOPLU SÖZLEŞME ZAMMI DA EKLENECEK
Memur ve memur emeklilerinin maaşlarını etkileyecek 2027 yılı toplu sözleşme kapsamında, yılın ilk altı ayı için yüzde 5, ikinci altı ayı için ise yüzde 4 zam oranı belirlenmişti.
Ocak ayında uygulanacak maaş artışında, toplu sözleşme zammının yanı sıra oluşacak enflasyon farkı da dikkate alınacak. Kesin zam oranı Aralık ayı enflasyon verisinin açıklanmasının ardından belli olacak.
MEMUR MAAŞLARI İÇİN OCAK 2027 ZAM HESAPLAMA TABLOSU
(Enflasyon farkı dahil)
|
Unvan / Meslek |
Derece / |
Mevcut |
%6,67 ENFLASYON |
%7,00 ENFLASYON |
%8,01 ENFLASYON |
%8,05 ENFLASYON |
%8,66 ENFLASYON |
||||||||||
|
|
|
|
Toplam |
Zamlı Maaş |
Artış |
Toplam |
Zamlı Maaş |
Artış |
Toplam |
Zamlı Maaş |
Artış |
Toplam |
Zamlı Maaş |
Artış |
Toplam |
Zamlı Maaş |
Artış |
|
Unvan / Meslek |
Derece / |
Mevcut |
%6,67 |
182.118 |
+11.388 |
%7,00 |
182.681 |
+11.951 |
%8,01 |
184.405 |
+13.675 |
%8,05 |
184.474 |
+13.744 |
%8,66 |
185.515 |
+14.785 |
|
Uzman Doktor |
1/4 |
170.730 |
%6,67 |
182.118 |
+11.388 |
%7,00 |
182.681 |
+11.951 |
%8,01 |
184.405 |
+13.675 |
%8,05 |
184.474 |
+13.744 |
%8,66 |
185.515 |
+14.785 |
|
Profesör |
1/4 |
153.208 |
%6,67 |
163.427 |
+10.219 |
%7,00 |
163.933 |
+10.725 |
%8,01 |
165.480 |
+12.272 |
%8,05 |
165.541 |
+12.333 |
%8,66 |
166.476 |
+13.268 |
|
Mühendis |
1/4 |
109.185 |
%6,67 |
116.468 |
+7.283 |
%7,00 |
116.828 |
+7.643 |
%8,01 |
117.931 |
+8.746 |
%8,05 |
117.974 |
+8.789 |
%8,66 |
118.640 |
+9.455 |
|
Şube Müdürü |
1/4 |
107.110 |
%6,67 |
114.254 |
+7.144 |
%7,00 |
114.608 |
+7.498 |
%8,01 |
115.690 |
+8.580 |
%8,05 |
115.732 |
+8.622 |
%8,66 |
116.386 |
+9.276 |
|
Araştırma Görevlisi |
7/1 |
102.779 |
%6,67 |
109.634 |
+6.855 |
%7,00 |
109.974 |
+7.195 |
%8,01 |
111.012 |
+8.233 |
%8,05 |
111.053 |
+8.274 |
%8,66 |
111.680 |
+8.901 |
|
Avukat |
1/4 |
102.135 |
%6,67 |
108.947 |
+6.812 |
%7,00 |
109.284 |
+7.149 |
%8,01 |
110.316 |
+8.181 |
%8,05 |
110.357 |
+8.222 |
%8,66 |
110.980 |
+8.845 |
|
Başkomiser |
3/1 |
101.242 |
%6,67 |
107.995 |
+6.753 |
%7,00 |
108.329 |
+7.087 |
%8,01 |
109.351 |
+8.109 |
%8,05 |
109.392 |
+8.150 |
%8,66 |
110.010 |
+8.768 |
|
Polis Memuru |
8/1 |
92.618 |
%6,67 |
98.796 |
+6.178 |
%7,00 |
99.101 |
+6.483 |
%8,01 |
100.037 |
+7.419 |
%8,05 |
100.074 |
+7.456 |
%8,66 |
100.639 |
+8.021 |
|
Uzman Öğretmen |
1/4 |
92.166 |
%6,67 |
98.313 |
+6.147 |
%7,00 |
98.618 |
+6.452 |
%8,01 |
99.548 |
+7.382 |
%8,05 |
99.585 |
+7.419 |
%8,66 |
100.148 |
+7.982 |
|
Vaiz |
1/4 |
86.983 |
%6,67 |
92.785 |
+5.802 |
%7,00 |
93.072 |
+6.089 |
%8,01 |
93.950 |
+7.967 |
%8,05 |
93.985 |
+7.002 |
%8,66 |
94.516 |
+7.533 |
|
Hemşire |
5/1 |
84.845 |
%6,67 |
90.504 |
+5.659 |
%7,00 |
90.784 |
+5.939 |
%8,01 |
91.641 |
+6.796 |
%8,05 |
91.675 |
+6.830 |
%8,66 |
92.193 |
+7.348 |
|
Öğretmen |
1/4 |
83.254 |
%6,67 |
88.807 |
+5.553 |
%7,00 |
89.082 |
+5.828 |
%8,01 |
89.923 |
+6.669 |
%8,05 |
89.956 |
+6.702 |
%8,66 |
90.464 |
+7.210 |
|
Teknisyen |
11/1 |
75.877 |
%6,67 |
80.938 |
+5.061 |
%7,00 |
81.188 |
+5.311 |
%8,01 |
81.955 |
+6.078 |
%8,05 |
81.985 |
+6.108 |
%8,66 |
82.448 |
+6.571 |
|
Memur |
9/1 |
73.070 |
%6,67 |
77.944 |
+4.874 |
%7,00 |
78.185 |
+5.115 |
%8,01 |
78.923 |
+5.853 |
%8,05 |
78.952 |
+5.882 |
%8,66 |
79.398 |
+6.328 |
|
En Düşük Memur Maaşı |
- |
70.224 |
%6,67 |
74.908 |
+4.684 |
%7,00 |
75.140 |
+4.916 |
%8,01 |
75.849 |
+5.625 |
%8,05 |
75.877 |
+5.653 |
%8,66 |
76.305 |
+6.081 |
Not: Tablodaki hesaplamalar, mevcut maaşlar üzerinden ilgili zam oranları esas alınarak yapılmıştır. Rakamlar yuvarlamadan kaynaklı olarak küçük farklılıklar gösterebilir.