Sosyal Gündem Resmi İlanlar
Gündem Yayın tarihi: 05 Ekim 2026 10:25 Güncellenme tarihi: 05 Ekim 2026 10:25

Memur ve emeklisinin Ocak zammı için kritik veri açıklandı

Eylül ayı enflasyon verisinin açıklanmasıyla memur ve memur emeklilerinin Ocak ayında alacağı zam için hesaplama başladı.

Memur ve memur emeklilerinin Ocak ayında alacağı zam oranı için önemli bir veri daha belli oldu. Eylül ayı enflasyon rakamının açıklanmasının ardından, yılın ikinci yarısındaki enflasyon verileri üzerinden zam hesabı yapılmaya başlandı.

ÜÇ AYLIK ENFLASYON FARKI YÜZDE 5,56

Temmuz, Ağustos ve Eylül aylarına ilişkin enflasyon verileriyle birlikte memur ve memur emeklilerinin Temmuz-Aralık dönemine ilişkin üç aylık enflasyon farkı yüzde 5,56 olarak hesaplandı.

Ancak Ocak ayında uygulanacak kesin zam oranı henüz belli olmadı. Ekim, Kasım ve Aralık aylarına ilişkin enflasyon verilerinin de açıklanmasıyla toplam oran netleşecek.

TOPLU SÖZLEŞME ZAMMI DA EKLENECEK

Memur ve memur emeklilerinin maaşlarını etkileyecek 2027 yılı toplu sözleşme kapsamında, yılın ilk altı ayı için yüzde 5, ikinci altı ayı için ise yüzde 4 zam oranı belirlenmişti.

Ocak ayında uygulanacak maaş artışında, toplu sözleşme zammının yanı sıra oluşacak enflasyon farkı da dikkate alınacak. Kesin zam oranı Aralık ayı enflasyon verisinin açıklanmasının ardından belli olacak.

MEMUR MAAŞLARI İÇİN OCAK 2027 ZAM HESAPLAMA TABLOSU

(Enflasyon farkı dahil)

Unvan / Meslek

Derece /
Kademe

Mevcut
Maaş (TL)

%6,67 ENFLASYON
(TCMB TAHMİNİ)

%7,00 ENFLASYON
(OVP TAHMİNİ)

%8,01 ENFLASYON
(PİYASA TAHMİNİ)

%8,05 ENFLASYON
(AA FİNANS TAHMİNİ)

%8,66 ENFLASYON
(FKE TAHMİNİ)

 

 

 

Toplam
Zam Oranı

Zamlı Maaş
(TL)

Artış
Tutarı (TL)

Toplam
Zam Oranı

Zamlı Maaş
(TL)

Artış
Tutarı (TL)

Toplam
Zam Oranı

Zamlı Maaş
(TL)

Artış
Tutarı (TL)

Toplam
Zam Oranı

Zamlı Maaş
(TL)

Artış
Tutarı (TL)

Toplam
Zam Oranı

Zamlı Maaş
(TL)

Artış
Tutarı (TL)

Unvan / Meslek

Derece /
Kademe

Mevcut
Maaş (TL)

%6,67

182.118

+11.388

%7,00

182.681

+11.951

%8,01

184.405

+13.675

%8,05

184.474

+13.744

%8,66

185.515

+14.785

Uzman Doktor

1/4

170.730

%6,67

182.118

+11.388

%7,00

182.681

+11.951

%8,01

184.405

+13.675

%8,05

184.474

+13.744

%8,66

185.515

+14.785

Profesör

1/4

153.208

%6,67

163.427

+10.219

%7,00

163.933

+10.725

%8,01

165.480

+12.272

%8,05

165.541

+12.333

%8,66

166.476

+13.268

Mühendis

1/4

109.185

%6,67

116.468

+7.283

%7,00

116.828

+7.643

%8,01

117.931

+8.746

%8,05

117.974

+8.789

%8,66

118.640

+9.455

Şube Müdürü
(Üniversite Mezunu)

1/4

107.110

%6,67

114.254

+7.144

%7,00

114.608

+7.498

%8,01

115.690

+8.580

%8,05

115.732

+8.622

%8,66

116.386

+9.276

Araştırma Görevlisi

7/1

102.779

%6,67

109.634

+6.855

%7,00

109.974

+7.195

%8,01

111.012

+8.233

%8,05

111.053

+8.274

%8,66

111.680

+8.901

Avukat

1/4

102.135

%6,67

108.947

+6.812

%7,00

109.284

+7.149

%8,01

110.316

+8.181

%8,05

110.357

+8.222

%8,66

110.980

+8.845

Başkomiser

3/1

101.242

%6,67

107.995

+6.753

%7,00

108.329

+7.087

%8,01

109.351

+8.109

%8,05

109.392

+8.150

%8,66

110.010

+8.768

Polis Memuru

8/1

92.618

%6,67

98.796

+6.178

%7,00

99.101

+6.483

%8,01

100.037

+7.419

%8,05

100.074

+7.456

%8,66

100.639

+8.021

Uzman Öğretmen

1/4

92.166

%6,67

98.313

+6.147

%7,00

98.618

+6.452

%8,01

99.548

+7.382

%8,05

99.585

+7.419

%8,66

100.148

+7.982

Vaiz

1/4

86.983

%6,67

92.785

+5.802

%7,00

93.072

+6.089

%8,01

93.950

+7.967

%8,05

93.985

+7.002

%8,66

94.516

+7.533

Hemşire
(Üniversite Mezunu)

5/1

84.845

%6,67

90.504

+5.659

%7,00

90.784

+5.939

%8,01

91.641

+6.796

%8,05

91.675

+6.830

%8,66

92.193

+7.348

Öğretmen

1/4

83.254

%6,67

88.807

+5.553

%7,00

89.082

+5.828

%8,01

89.923

+6.669

%8,05

89.956

+6.702

%8,66

90.464

+7.210

Teknisyen
(Lise Mezunu)

11/1

75.877

%6,67

80.938

+5.061

%7,00

81.188

+5.311

%8,01

81.955

+6.078

%8,05

81.985

+6.108

%8,66

82.448

+6.571

Memur
(Üniversite Mezunu)

9/1

73.070

%6,67

77.944

+4.874

%7,00

78.185

+5.115

%8,01

78.923

+5.853

%8,05

78.952

+5.882

%8,66

79.398

+6.328

En Düşük Memur Maaşı

-

70.224

%6,67

74.908

+4.684

%7,00

75.140

+4.916

%8,01

75.849

+5.625

%8,05

75.877

+5.653

%8,66

76.305

+6.081

Not: Tablodaki hesaplamalar, mevcut maaşlar üzerinden ilgili zam oranları esas alınarak yapılmıştır. Rakamlar yuvarlamadan kaynaklı olarak küçük farklılıklar gösterebilir.

Kaynak: NTV

Yorumlar (0)

Yorum Yaz

Yorumunuz onaylandıktan sonra yayınlanacaktır.

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu siz yapın!