banner192

İnsanın şifresi çözüldü!

Genetik anormalliklerin 5 ruhsal rahatsızlığın ortak nedeni olabileceği belirlendi.Amerikalı bilim insanları, ruhsal gelişim bozukluğu, dikkat eksikliği ve hiperaktivite, zihinsel gerilik, bipolar bozukluk, ağır depresyon ve şizofreniden muzdarip 33 bin 3

İnsanın şifresi çözüldü!

Amerikalı bilim insanları, ruhsal gelişim bozukluğu, dikkat eksikliği ve hiperaktivite, zihinsel gerilik, bipolar bozukluk, ağır depresyon ve şizofreniden muzdarip 33 bin 332 kişinin, “genetik mirasını” inceledi.

Hastaların gen haritası, bu hastalıklara yakalanmayan 27 bin 888 kişininkiyle karşılaştırıldı. Bilim insanları, 5 ruhsal rahatsızlığın ortak olarak, 2 ve 10. kromozomlar ile beyin hücrelerindeki kalsiyum oranını düzenlemede rol oynayan iki gendeki bozulmalardan kaynaklandığını gördü.

İngiliz “The Lancet” dergisinde yayımlanan araştırmada bilim insanları, sonuçların psikiyatrik hastalıkların daha iyi teşhis edilmesine ışık tutabileceğini vurguladı.

İlgili Galeriler
Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.