Bilim insanlarından önemli araştırma! Koronavirüs insan yapımı mı?

Bilim insanları kovid 19'un insan yapımı olup olmadığını araştırdı.

Bilim / Teknoloji 18.03.2020, 21:35 18.03.2020, 22:08
Bilim insanlarından önemli araştırma! Koronavirüs insan yapımı mı?

Uluslarası bilim ekibi tarafından yapılan bir çalışmada, yeni tip koronavirüsün (Kovid-19) doğal kökenlerinin bulunduğu ve tamamen evrim yoluyla oluştuğu sonucuna varıldığı belirtildi.

Yayımlanan araştırmada, Kovid-19 ile ilgili ortak genom dizisi verilerinin ve benzeri virüslerin kapsamlı bir şekilde analiz edildiği, çıkan sonuçların virüsün yapay olarak veya laboratuvar ortamında üretildiğine dair hiçbir belirti göstermediği bildirildi.

Çalışmada, kendilerini ev sahibi hücrelere bağlayan bir tür "çengelli kanca" olan Kovid-19'un reseptör bağlanma alanının, insan hücrelerinin belirli bir moleküler özelliğini hedeflemek için evrimleştiğinin keşfedildiği, araştırma ekibinin bu gelişmenin bir çeşit genetik mühendisliği değil doğal seleksiyon sonucu olduğuna inandığı kaydedildi.

Yeni tip koronavirüsün yeni gelişen yeteneğinde çok etkili göründüğü ve bilim insanlarının, modern bilimin böyle bir canavarlık yaratmasının imkansız olduğu sonucuna vardığı ifade edildi.

Araştırmacılar Kovid-19'un insana nasıl bulaştığı konusunda da virüsün yarasa gibi insan dışı bir varlıkta doğal seçilim yoluyla evrimleşip daha sonra insanlara geçmiş olabileceğine ya da insanlara bulaşmadan önce muhtemelen patojenik olmayan virüsün sadece insan popülasyonunda mevcut ölümcül formuna evrilmiş olabileceğine dikkati çekti.

Şu aşamada iki senaryodan hangisinin gerçekleştiğini belirlemenin neredeyse imkansız olduğunu belirten araştırmacılar, virüsün tamamen evrimleşmiş haliyle insanlara transfer olması teorisinin doğru çıkması halinde bunun "gelecekte daha fazla salgın" ihtimalini artıracağı uyarısında bulundu.

Çalışmaya, Columbia Üniversitesi, Edinburgh Üniversitesi ve Sydney Üniversitesinden araştırmacıların katıldığı ifade edildi.

Yorumlar (8)
Yunus 11 ay önce
Evrim ne la Allahin yaratmasiyla oldu Allahin izni olmadan yaprak kimildamaz.
Yunus 11 ay önce
Rabbim birseyleri vesile ederek yaratir Rabbim hayru serri yaratandir ama serde muradi yoktur biz kendi yaptiklarimizdan dolayi bu durumdayiz siz biraz islam akaid okuyun
zübük 11 ay önce
o zaman salgının sebebi de Allah ?
Tarık Selim 11 ay önce
Allah evrimle yaratmış olamaz mı? Neyin kafasındasınız?
BenDeniz 11 ay önce
Yürü git küçük beyinli yaratık sen yorum falan yapma!.
Kadir08 11 ay önce
Yunus kardeşim doğru söyledin bazıları bunu kabullenmez
EyvAllah
Seyfullah 11 ay önce
Doğal kökenli ama genetiğiyle oynanıp en zararlı hale getirilip dünyaya salınan virüs!! İnsanları aptal yerine koymayın eyyy bilim canavarları çünkü siz insan değilsiniz!!

Gelişmelerden Haberdar Olun