Bilim insanlarından önemli araştırma! Koronavirüs insan yapımı mı?

Bilim insanları kovid 19'un insan yapımı olup olmadığını araştırdı.

Bilim insanlarından önemli araştırma! Koronavirüs insan yapımı mı?

Uluslarası bilim ekibi tarafından yapılan bir çalışmada, yeni tip koronavirüsün (Kovid-19) doğal kökenlerinin bulunduğu ve tamamen evrim yoluyla oluştuğu sonucuna varıldığı belirtildi.

Yayımlanan araştırmada, Kovid-19 ile ilgili ortak genom dizisi verilerinin ve benzeri virüslerin kapsamlı bir şekilde analiz edildiği, çıkan sonuçların virüsün yapay olarak veya laboratuvar ortamında üretildiğine dair hiçbir belirti göstermediği bildirildi.

Çalışmada, kendilerini ev sahibi hücrelere bağlayan bir tür "çengelli kanca" olan Kovid-19'un reseptör bağlanma alanının, insan hücrelerinin belirli bir moleküler özelliğini hedeflemek için evrimleştiğinin keşfedildiği, araştırma ekibinin bu gelişmenin bir çeşit genetik mühendisliği değil doğal seleksiyon sonucu olduğuna inandığı kaydedildi.

Yeni tip koronavirüsün yeni gelişen yeteneğinde çok etkili göründüğü ve bilim insanlarının, modern bilimin böyle bir canavarlık yaratmasının imkansız olduğu sonucuna vardığı ifade edildi.

Araştırmacılar Kovid-19'un insana nasıl bulaştığı konusunda da virüsün yarasa gibi insan dışı bir varlıkta doğal seçilim yoluyla evrimleşip daha sonra insanlara geçmiş olabileceğine ya da insanlara bulaşmadan önce muhtemelen patojenik olmayan virüsün sadece insan popülasyonunda mevcut ölümcül formuna evrilmiş olabileceğine dikkati çekti.

Şu aşamada iki senaryodan hangisinin gerçekleştiğini belirlemenin neredeyse imkansız olduğunu belirten araştırmacılar, virüsün tamamen evrimleşmiş haliyle insanlara transfer olması teorisinin doğru çıkması halinde bunun "gelecekte daha fazla salgın" ihtimalini artıracağı uyarısında bulundu.

Çalışmaya, Columbia Üniversitesi, Edinburgh Üniversitesi ve Sydney Üniversitesinden araştırmacıların katıldığı ifade edildi.

Güncelleme Tarihi: 18 Mart 2020, 22:08
inci

Son dakika Trabzonspor haberleri ve Son dakika Trabzon Haberleri
YORUM EKLE
YORUMLAR
Yunus - 3 hafta Önce

Evrim ne la Allahin yaratmasiyla oldu Allahin izni olmadan yaprak kimildamaz.

Yunus @Yunus - 3 hafta Önce

Rabbim birseyleri vesile ederek yaratir Rabbim hayru serri yaratandir ama serde muradi yoktur biz kendi yaptiklarimizdan dolayi bu durumdayiz siz biraz islam akaid okuyun

zübük
zübük @Yunus - 3 hafta Önce

o zaman salgının sebebi de Allah ?

Tarık Selim
Tarık Selim @Yunus - 3 hafta Önce

Allah evrimle yaratmış olamaz mı? Neyin kafasındasınız?

BenDeniz
BenDeniz @Yunus - 3 hafta Önce

Yürü git küçük beyinli yaratık sen yorum falan yapma!.

Kadir08
Kadir08 - 3 hafta Önce

Yunus kardeşim doğru söyledin bazıları bunu kabullenmez

Yunus @Kadir08 - 3 hafta Önce

EyvAllah

Seyfullah
Seyfullah - 3 hafta Önce

Doğal kökenli ama genetiğiyle oynanıp en zararlı hale getirilip dünyaya salınan virüs!! İnsanları aptal yerine koymayın eyyy bilim canavarları çünkü siz insan değilsiniz!!

CeyEr161