banner192

Dijital oyunlara Trabzonlu Başkan

-3 Ağustos`ta Spor Genel Müdürlüğü`nde gerçekleştirilecek olan TÜDOF başkanlık seçimi öncesinde konuşan Trabzon Elektronik Sporlar Derneği Başkanı ve TÜDOF Başkan Adayı Haluk İskender, dijital oyun pazarının 74 milyar dolarlık bir büyüklüğe eriştiğin     

Dijital oyunlara Trabzonlu Başkan

-3 Ağustos`ta Spor Genel Müdürlüğü`nde gerçekleştirilecek olan TÜDOF başkanlık seçimi öncesinde konuşan Trabzon Elektronik Sporlar Derneği Başkanı ve TÜDOF Başkan Adayı Haluk İskender, dijital oyun pazarının 74 milyar dolarlık bir büyüklüğe eriştiğin        

-3 Ağustos`ta Spor Genel Müdürlüğü`nde gerçekleştirilecek olan TÜDOF başkanlık seçimi öncesinde konuşan Trabzon Elektronik Sporlar Derneği Başkanı ve TÜDOF Başkan Adayı Haluk İskender, dijital oyun pazarının 74 milyar dolarlık bir büyüklüğe eriştiğini, Türkiye`de de yaklaşık 10 milyon kişinin dijital oyun oynadığını ifade etti.

Türkiye Dijital Oyunlar Federasyonu (TÜDOF) Başkan Adayı Haluk İskender, 74 milyar dolarlık ekonomik büyüklüğe erişen dijital oyun pazarında, Türkiye`nin söz sahibi olması için start çizgisine geldiklerini söyledi. İskender, `2006 yılında yeşeren ve son iki yıldır alanında uzman kişilerden oluşan ekibimle birlikte aralıksız çalışarak kuruluşunda aktif bir rol oynadığımız TÜDOF, bizi son derece heyecanlandırıyor. Biz 5 yıllık bir altyapı çalışmasının vermiş olduğu bilgi birikimi ve deneyimle bu çizgiye geldik. Görev verilmesi halinde Türkiye`yi, dünya dijital oyunlar liginde zirveye taşıyacağımızdan kimsenin şüphesi olmasın` dedi.

-`TÜRKİYE`DE 10 MİLYON OYUN SEVER VAR`-

3 Ağustos`ta Spor Genel Müdürlüğü`nde gerçekleştirilecek olan TÜDOF başkanlık seçimi öncesinde Swiss Otel`de düzenlenen bilgilendirme toplantısında konuşan Trabzon Elektronik Sporlar Derneği Başkanı ve TÜDOF Başkan Adayı Haluk İskender, Türkiye`de yaklaşık 10 milyon kişinin dijital oyun oynadığını ifade etti. TÜDOF çerçevesinde Güney Kore, Almanya, Hollanda, İsviçre, Romanya ve Güney Afrika federasyonları ile fikir alışverişinde bulunduklarının altını çizen İskender, yapılan bütün altyapı çalışmaları çerçevesinde 49 ilde, toplam 56 adet Elektronik Spor Derneği oluşturulduğunu söyledi. Araştırma şirketi Gartner`ın verilerine göre 2010 yılında 67 milyar dolar ekonomik büyüklüğe sahip olan dijital oyun sektörünün hızlı bir ivme yakaladığını belirten Haluk İskender, `Dijital oyun sektörünün bu yıl 74 milyar dolar, 2015 yılında ise 112 milyar dolar büyüklüğe erişmesi bekleniyor. Türkiye`de yer alan firmalar ise bu pazarda olması gereken noktada değiller. TÜDOF ile Türkiye`de bu alanda faaliyet gösteren firmalara büyük bir şans doğacak. Yapılacak olan çalışmalar Türk yazılım sektörünü devler ligine taşıyacak` dedi.

-DİJİTAL OYUN LİGİ KURULACAK-

Türkiye`nin son 10 yılda büyük bir ivme yakaladığını ve hemen hemen her alanda dünyada söz sahibi olmaya başladığını vurgulayan İskender, `Eskiden su akar Türk bakar derlerdi. Fakat son 10 yılda bu söylem yerini su akar Türk yapara bıraktı. 2023 Türkiye vizyonu çerçevesinde, dünya dijital oyun pazarının oyuncusu değil, oyun kurucusu olacağız` diye konuştu. Öte yandan TÜDOF ile Türkiye dijital oyun ligi ve milli takım oluşturulacağını belirten Haluk İskender, `Dünyada yapılan oyun organizasyonlarını Türkiye`ye getirilmesi için gerekli altyapı hazırlıklarını tamamladık. Bugün dijital oyun üzerine yapılabilecek bir organizasyon ile farklı ülkelerden yaklaşık 5 bin sporcuyu ağırlayabiliriz` dedi. Federasyon`un ana işlevi dışında sosyal sorumluluk projelerinde de yer alacağını vurgulayan İskender, Milli Eğitim Bakanlığı ile yapacağımız ortak çalışma çerçevesinde, turnuvalarda kullanılan bilgisayarlardan teknoloji sınıfları oluşturmayı hedeflediklerini söyledi.  


İlgili Galeriler
Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.